„O parte din veniturile noastre se datorează diferitelor sponsorizări sau diferitelor contracte de imagine la care ajungem în timp să le avem. Le știm cu toții valoarea, știm cât costă un kit de make-up. Numai un make-up artist profesionist știe ce înseamnă multitudinea de produse de pe masă. 

Un client niciodată nu-și imaginează câți bani ai investit tu, atât în produsele care au ajuns să fie pe masă, cât și în produsele pe care le-ai cumpărat ca să te convingi că acele produse de pe masă sunt cele bune și că pe celelalte le-ai aruncat.


Citește și

Alexandru Abagiu - Sfaturi pentru make-up artiști | Podcast episodul 1

Interviu cu Alexandru Abagiu




Păstrează-ți credibilitatea

Ca și strategie de viitor pentru make-up artiștii care sunt la început de drum, cred că este foarte important să-și creeze o credibilitate în discursul pe care îl au, atât profesional, cât și verbal. Este super important să înțelegeți că până la urmă voi sunteți cei mai buni ambasadori ai muncii voastre și că trebuie să fiți prezenți în online, dar în egală măsură și offline.

De aceea îți spun că este foarte important să ții cumva în balanță foarte bine mirajul momentului în care tu ajungi să primești produse gratuit de la diferite branduri, care vor sa fie vizibile pe mediul tău de comunicare. Trebuie să înțelegi că trebuie să fii credibil în aceste medii. 


Testează produsul înainte de a-l promova

În primul rând, folosește produsul. Nu te lăsa păcălit de faptul că este un produs extrem de scump și omul acesta a făcut un efort pentru a-mi trimite produsul acasă, își dorește să fie acolo. 

Este de datoria ta să încerci produsul respectiv, să vezi exact cum funcționează, mai apoi să împărtășești cu publicul tău, sau nu, informația pe care tu ai reușit să o scoți cumva din produsul respectiv.




Promovează doar produsele în care crezi cu adevarăt

Fii foarte credibil în ceea ce privește recomandarea pe care o faci mai departe și încearcă să nu faci ”prostituție“ când vine vorba de a primi foarte multe produse și de a-ți aglomera cumva feed-ul cu postări plătite sau postari care îți dau acest beneficiu fizic al produsului, comercial, cash în cont, pentru că nu este ok. 

Este foarte important să păstrezi totul aerisit acolo și să dai informația strict pentru produsele în care cu adevărat crezi și cu care rezonezi. Pe care rezonanță o poți trimite mai departe către publicul tău.

Dacă ei sunt acolo, înseamnă ca sunt oameni care te urmăresc pe tine și cu care deja rezonezi într-o anumită măsură. Ei vor ști întotdeauna că tot ceea ce spui este real sau este ceva fabricat de dragul banilor pe care îi primești pentru postarea respectivă. 




Crează postări cât se poate de autentice

Pentru Instagram nu există o rețetă clasică de postare. 

La mine funcționează postările cu detalii, funcționează imaginile foarte clare. Nu funcționează neapărat machiajele colorate, deși pentru alți make-up artiști funcționează. 

Pentru mine funcționează liniile foarte clar desenate, grafismele sau acele elemente artistice pe care le adaug machiajelor.

Am observat că oamenii care sunt la mine pe pagină caută acele lucruri poate puțin ieșite din comun. De aceea încerc să le ofer acest tip de informație când vine vorba de postări strict orientate către segmentul de beauty. 

Încerc să fac filmari, încerc să postez cât se poate de mult pe partea de stories, pentru că mi se pare că acolo se vede dinamica pe care tu o ai cu produsul. Reduci falsitatea pe care cred că un cadru bine cosmetizat ți-o poate oferi.




Pastrează proporția dintre profesional și personal

Cred că este foarte important să ai în feed-ul tău aceea proporție de profesional și personal. 

De când cu Asia Express am avut poate o perioadă în care am postat mult personal, tocmai că îmi dădeam seama că oamenii care intră pe contul meu în aceea perioadă asta își doresc și nu mă identifică pe mine, make-up artistul, cu Alexandru Abagiu, omul pe care-l vedeau în emisiune. 

Dar acum revin la feed-ul meu clasic, la feed-ul în care încep să arăt ca nu m-a făcut un show tv și că fac meseria asta de 23 de ani pe piața din România. Motiv pentru care din nou încep să postez imagini de beauty, să revin la imaginea care m-a consacrat în mediul online."



Despre Alexandru Abagiu

Alexandru Abagiu este National Makeup Artist Lancome Paris. Are peste 23 de ani de experiență și este un nume cu care orice make-up artist aspirant sau cu experiență ar trebui să se întalnească măcar o dată în cariera sa.

Alexandru Abagiu a machiat vedetele în cadrul Festivalului de film de la Cannes timp de 10 ani. Printre vedetele pe care le-a machiat se numără Claudia Schiffer, Paris Hilton, Penelope Cruz, Jane Fonda sau Natalie Portman.

Machiajele sale au apărut în nenumărate campanii publicitare pentru nume mari precum Coca Cola și Pepsi, fără a uita, desigur, diverse publicații Elle din întreaga lume.


Citește și

Interviu exclusiv cu Alexandru Abagiu