Interviu cu Alexandru Abagiu

"Hello, guys! Sunt Alexandru Abagiu și vreau să vă mulțumesc în primul rând că ați fost alături de mine și de Magazinul de make-up în această perioadă grea, aș putea spune pentru noi toți, pentru această profesie.
Voi vorbi puțin despre ce înseamnă din punctul meu de vedere orientarea ta ca make-up artist, la început de drum sau de ce nu ca make-up artist care are deja o cariera bine definită către alte orizonturi, mai profesionale, care:
- să îți permită accesul la clienți mai interesanți;
- să îți dea mai multă libertate în programul tău;
- să te facă o persoană mai creativă;
- să nu facă în niciun caz rabat la suma globală de bani pe care o câștigă.
Citește și
Alexandru Abagiu - Sfaturi pentru make-up artiști | Podcast episodul 1
5 sfaturi pentru make-up artisti de la Alexandru Abagiu
Evoluția unui make-up artist are loc în timp
Un singur sfat am pentru voi, atunci când vine vorba despre brand personal. Evoluția nu apare în niciun caz în momentul în care ați ieșit de pe băncile școlii de machiaj de 1 an sau 2 ani.
Evoluția se obține în timp. În timp reușești să conștientizezi etapa în care te afli din punct de vedere profesional.
Conștientizând locul și poziția ta, pe o scară ierarhică a cunoașterii în domeniul meseriei tale, ai șansa să iei o decizie corectă la momentul corect.
Cred că, atunci când vine vorba de brand personal, putem vorbi despre ego și cred că acest miraj fură mințile multor oameni.
Ce făcea un make-up artist în urmă cu 10 ani
Haideți să vă povestesc puțin despre ce înseamnă, din punctul meu de vedere, a avea un portofoliu care să te reprezinte și care să te facă până la urmă dezirabil pentru diferiți clienți.
În trecut și vorbesc despre perioada din urmă cu 10 ani, o perioadă în care eu am fost reprezentat la rândul meu de două mari agenții... te reprezenta practic munca și în special munca editorială, munca pentru care trebuia să te prezinti pe set cu un book.
Trebuia să vizitez clienți, trebuia să vizitez agenții pentru a-mi găsi până la urmă aceea sferă în care doresc să activez și trebuia să mă vând cumva mai departe ca un profesionist reprezentat de munca mea fizică printată.
Ce face un make-up artist în prezent
În ziua de astăzi lucrurile s-au schimbat. Vorbim mult mai mult despre o reprezentare prin prisma rețelelor de socializare, prin prisma Instragram-ului, prin prisma Facebook-ului. Sunt pană la urmă medii care îți permit să-ți expui munca și îți atrag un anume tip de clientelă.
Dar nu întotdeauna clientela pe care o primești din aceste medii este neaparat clientela pe care ți-ai dorit să o ai sau cea cu care ți-ai dori să continui mai departe ca și profesionist.
De aceea este important însă să înțelegi că felul în care vă prezentați într-un astfel de mediu, până la urmă vorbește foarte mult despre voi, este oglinda voastră. Atâta timp cât acolo prezentați un mediu profesional, un mediu variat, un mediu care să aibă o noimă, o continuitate..., veți fi cu siguranță priviți mai departe ca fiind niște profesioniști adevărați.
Make-up artist-ul influencer
Atâta timp cât pe contul profesional veți posta foarte multe lucruri care țin poate de cortinele nevăzute ale fiecărui om în parte, vorbesc despre viața personală, vorbesc despre călătorii, mâncare pe care o iubim și a.s.m.d, trebuie să țineți cont că acest content ajută într-o oarecare parte și sper sa fiți de acord cu mine, însă procentajul trebuie sa fie undeva de maxim 20% în favoarea voastră bineînțeles, a muncii voastre și a spiritului vostru artistic.
Încercați de fiecare dată să furați informația pe care o duceți mai departe către mediile de comunicare online, către social media, Facebook si Instagram. Și încercați cumva, chiar dacă avem acest derapaj de 20% / 80%, să păstrați vizual cel puțin, senzația că lucrurile sunt mult mai unitare.
Prin filtrele pe care le aplicați în poze, prin felul prin care vă curățați Instagramul și prin continuitatea prin care trebuie să o afișați pe wall-ul vostru.
Acum că tot am pomenit despre această categorie de make-up artist, acest make-up artist care cumva care cochetează și cu influencing-ul și este foarte, foarte activ în mediul online, cred că este foarte important să-i menționăm și pe ceilalți, celelalte categorii de make-up artiști și aici o să fac referire la make-up artistul editorial.
Make-up artist-ul editorial
Eu personal m-am încadrat la această categorie foarte mult timp și în continuare cochetez foarte mult cu mediul editorial.
Până la urmă este mediul în care m-am dezvoltat mai departe ca și artist și mediul în care am învățat foarte multe din lucrurile pe care le pot împărtăși mai departe cu voi.
Make-up artistul care lucrează într-un salon
Este make-up artistul care caută:
- un venit constant;
- o relație foarte stabilă cu clienții lui;
- vrea să-și stabilească un perimetru în care activează;
- nu caută expunerea muncii lui.
Este foarte important să înțelegeți că imaginea salonului va fi asociată cu voi:
- locația salonului este super importantă;
- la fel și calitatea produselor folosite;
- veți fi întotdeauna asociată cu locul și cu clientela pe care o aveți.
Pentru că am vorbit despre make-up artistul care activează într-un salon, la fel de important este să înțelegeți, o altă ramură a meseriei de make-up artist poate fi direcționată către stilizarea sprâncenelor.
Este un aspect pe care și eu il exploatez destul de mult în salonul în care eu lucrez, mă refer la saloanele Beauty District, dar trebuie să înțelegeți că este un domeniu care trebuie ținut bine în balans.
Dacă cumva inima voastră aparține sectorului de make-up, riscați să fiți confundat cu cel care face sprâncene și de aceea trebuie să favorizați partea de make-up.
Partea de stilizare sprâncene trebuie să susțină cumva aceea parte a bussines-ului vostru pe care eu îl numesc parte administrativă, care asigură un minimum necesar pentru funcționare:
- plata facturilor lunare
- plata chiriei si abonamente telefon, internet, energie electrică, gaze etc.
Majoritatea venitului, aș spune eu proportie de 80% make-up, 20% sprâncene ar trebui sa să provină din partea de machiaj și de înfrumusețare.
Make-up artistul care își dezvoltă brandul personal
Pentru că am vorbit despre categorii de make-up artiști, este important să-i menționez și pe cei care sunt dispuși sau sunt interesați să-și dezvolte un brand personal. Din ce în mai mult în ultimul timp apare această nouă categorie și vedem exemple mai de succes dar și de mai puțin succes.
Aplauze cu siguranța, în cazul celor care vor să încerce ceva și încearcă cu pași mici pentru că este o decizie inteligentă spun eu, într-o lume în care avem practic orice produs, în care avem acces oriunde pe glob, la o formă de pensulă sau la o textură de fard de pleoape.
Cred că este important să începeți cu pași mici în această direcție, dacă cumva vă surâde ideea, pentru că pașii mici nu strică nimănui.
În cel mai rău caz, ați făcut o încercare care n-a fost reușită și pe care puteți mai departe să o clasați ca atare, să mergeți în continuare cu ce vă reprezintă, adică munca voastră.
Ce presupune brandul personal al unui make-up artist
Trebuie să înțelegeți că în spatele ideii de brand personal, înseamnă un business foarte riguros, înseamnă o organizare foarte bună și spun foarte bună, pun accentul pentru că este vorba despre banii voștri, nu este vorba neapărat despre banii altora și atunci cred că fiecare milimetru al accesiunii într-o astfel de direcție trebuie foarte bine măsurat și foarte bine drămuit.
Practic din punctul meu de vedere, vă spun următorul lucru: cand auziți definiția de make-up artist profesionist, trebuie să vă gândiți foarte bine ce înseamnă acest lucru. Înseamnă poate pentru voi, a lucra în backstage-ul la Saptamana Modei la Milano, Paris sau Londra.
Dacă vă doriți acest lucru, atunci cu siguranță trebuie să vă direcționați fiecare particulă a voinței voastre către direcția asta. Să contactați oamenii care lucrează în backstage-ul acesta, să nu vă îmbătați cu visul cum că ați ajuns acolo și veți fi make-up artistul din spatele unei prezentări, deoarece cu siguranță lucrul acesta nu se întâmpla.
Este vorba despre contracte mult mai mari care primează, contracte de imagine, contracte de branduri, contracte de long term ale agenților care îi reprezintă pe make-up artiștii respectivi, împreună cu agenții care reprezintă casa sau casele, care fac parte dintr-un grup atunci când vine vorba de branduri de modă și bineînțeles reprezentanții agenților care se ocupă de tot ce înseamnă detaliu tehnic în organizarea unui show de modă, care la rândul lor la fel au un cuvânt de spus în recomandările pe care le fac mai departe către noi clienți pe care îi au în portofoliu.
De aceea, este foarte important ca atunci când vă doriți să lucrați în domeniul acesta să vă direcționați în această parte și să nu vă fie frică să lucrați gratuit pentru un astfel de make-up artist, încercați să mergeți la agenții care reprezintă astfel de make-up artiști sau să încercați pe rând să vă creați un portofoliu foarte lejer și foarte natural care vă poate recomanda mai departe către această felie a direcției de lucru.
Despre Alexandru Abagiu
Alexandru Abagiu este National Makeup Artist Lancome Paris. Are peste 23 de ani de experiență și este un nume cu care orice make-up artist aspirant sau cu experiență ar trebui să se întalnească măcar o dată în cariera sa.
Alexandru Abagiu a machiat vedetele în cadrul Festivalului de film de la Cannes timp de 10 ani. Printre vedetele pe care le-a machiat se numără Claudia Schiffer, Paris Hilton, Penelope Cruz, Jane Fonda sau Natalie Portman.
Machiajele sale au apărut în nenumărate campanii publicitare pentru nume mari precum Coca Cola și Pepsi, fără a uita, desigur, diverse publicații Elle din întreaga lume.
Citește și
5 sfaturi pentru make-up artisti de la Alexandru Abagiu